tiistaina, huhtikuuta 01, 2008

Sampo-Pankin pentele

Minä onneton omaan tilin Sampo Pankissa ja maksan laskunikin Internetissä. Sain hyvissä ajoin varoitusviestin pankista. Sen mukaan moni toiminto tulisi olemaan kiinni pääsiäisenä, mutta esimerkiksi automaatit toimivat. Terävänä henkilönä nostin käteistä, koska lähdin siitä, että jos jokin menee pieleen, korjaajia ei saada. Kaikki toimi. Tänään oli aika ryöstää kampelamiehen tili (siirrän aina hänen eläkkeensä omalle tililleni, koska minä hoidan laskutkin) ja maksaa ensimmäisen päivän maksut. Olin myös hyvissä ajoin kokeillut yhteensopivuutta pankin ohjelman kanssa ja jopa tarkistanut, että saldotiedot olivat tavoitettavissa.

Ja sitten rupesin hoitamaan perheen raha-asioita. Kaikki meni hienosti, paitsi kun tuli aika painaa "hyväksy lasku" -näppäintä. Ohjelma kaatui. Saman tien kaatui koko Internet. Kirosin lievästi, nostatin kaiken takaisin ja yritin taas. Sama tulos. Kirosin vähemmän lievästi ja soitin asiakaspalveluun. Ainakin siellä vastattiin nopeasti, mutta vastaaja aloitti kyselemällä konettani, Windows-ohjelmaani ja sitä, käytänkö Exploreria. Sen jälkeen hän tunnusti, että vastaavaa ongelmaa ei vielä ollut tullut vastaan. Ja neuvoi käyttämään mobiilipankkia.

Yritin. Koko kone kaatui. Kirosin vielä vähän äänekkäämmin ja sammutin koneen, avasin uudelleen ja yritin taas. Sain kuin sainkin kaiken maksettua ja rahat siirrettyä, vaikka siinä touhussa puolet salasanakortista meni kerralla (joka maksu vaati ainakin kaksi salanumeroa erikseen, koska kaikki piti tehdä vähintään kahteen kertaan) ja saldo ei täsmännyt oman kirjanpitoni kanssa, joka on hyvin tarkkaa.

Tässä vaiheessa kampelamieheni ehdotti viiniä ja olutta. Hain toista toiselle ja toista toiselle, söin lounaan ja tarkistin vielä kerran. Kirjanpito piti paikkansa, laskut olivat menneet, mutta erinäiset laskut olivat "varattu"-osastolla eli ymmärtääkseni luottokorttini oli toiminut, mutta liike ei ole saanut rahojaan pankista. Ei minun ongelmani.

Vaihtaisin pankkia, mutta mikään muukaan pankki ei lehtitietojen mukaan toimi virheettä. Mitä on tehtävä ihmisen, joka yrittää olla tunnollinen, jos tekniikka panee vastaan?

1 Comments:

At 12:41 ip., Anonymous Anonyymi said...

Minulla on toistaiseksi vain hyviä kokemuksia paitsi Osuuspankin verkkopankista myös (Raahen OP:n vaikka Tampereella asunkin) muista palveluista. Mieheni ryytyi Nordeaan niin, että vaihtoi hänkin tilinsä minun pankkiini. OP:n verkkopankki hanskaa aika kivasti kaikki sellaiset tilit joihin itsellä on käyttöoikeus (myös jaetut).

 

Lähetä kommentti

<< Home