maanantaina, heinäkuuta 18, 2005

Muovipussirosvo

Muovipussirosvo

Olen kehittänyt uuden harrastuksen. Minusta on tullut muovipussirosvo. Se alkoi, kun palautin tyhjiä pulloja ja huomasin, että kaupoissa on automaatin vieressä jäteastia, jossa oli ihan uusia ja puhtaita muovipusseja. Pengoin hetken ja vein kotiin 3-4 aivan kunnollista roskapusseiksi.

Tätä on nyt jatkunut joitakin viikkoja, eikä ole tarvinnut yhtään roskapussia ostaa. (Kauppakassi minulla on erikseen, ja kankaisia apukasseja, niin että en itse koskaan osta muovipussia.) Joskus käteen osuu pussi, jonka sisällä on olutta. Jos se ei ole pahassa kunnossa, vien sen silti kotiin, huuhtelen ja panen kuivumaan. Joka kauppamatkalta tarttuu ainakin yksi pussi mukaan.

Hassuinta on, että minulla on kilpailua. Joudun välillä odottamaan vuoroani, kun joku toinen taloudellinen penkoo pusseja. Useimmat ovat iäkkäitä ihmisiä, joilla taloudellisuus on verissä. Nyt ihmettelen, pitikö minun tämäkin kertoa. Jos useat keksivät saman, saalis käy vähäisemmäksi. Toisaalta, miksi ihmeessä heitellä menemään täysin kelvollisia, ehjiä pusseja?

1 Comments:

At 5:41 ip., Anonymous Anonyymi said...

Minä taas en useimmiten muista ottaa kassia mukaan kauppaan lähtiessäni, joten ostan muovikassin. En kuitenkaan koskaan heitä niitä pois - niitähän voi hyvin käyttää uudestaan. Nyt minulle on kerääntynyt muovipussija melkein täysi kaapillinen, enkä tiedä mitä niillä tekisin!

 

Lähetä kommentti

<< Home